mintak derma???

Sunday, July 4, 2010 at 10:57 AM
hye...berjumpe lg kite..hahaha tgh boring2 ni xtaw nak wt apa..pastu terdetik hati aku "kalo update blog ok gak"..tp aku blur..nak update psl ape..psl game world cup smlm?germany sembelih argentina?arghhh bg aku lg menirap lg ade laa..so aku xnak cter psl world cup utk mase ni..haa pastu aku tingat kejadian ptg td..


BUDAK2 MINTAK DERMA UTK SEKOLAH TAHFIZ


ptg td tgh minum2 dgn family aku kt kopitiam..ade bdk2 pki songk0k..bdn ala2 afdlin shauki gitu..die mintak derma utk sekolah tahfiz katanye..bapak aku just senyum..pastu story sket lah dgn die..bpk aku mcm agak keberatan nak hulur duet..bygkan hampir setiap ari bpk aku derma kt dorang..kdg2 dah rase sumthing wrong je dorang ni..pastu bdk tu ckp "xpe derma ikhlas pakcik(nada agak memaksa & muke sardin cmtu)..pastu bpk aku pon ok bg rm2 kt die..then tros blah cmtu..weh ape punya mangkok hayun ko ni..x reti ucap terima kasih ke?cmon laa xkan lah kite kene bg rm10 baru nak ucap time kasih kot..ssh sgt ke ucap?mulut ko ade berlian ke?agak saket hati gak laa..

ni kes len plak..aritu tgh dok isi minyak kt petronas..dtg sorang dak pompuan..dtg kt aku then ckp "pakcik derma utk sekolah tahfiz"..hahaha aku gelak laa..mcm ni ko pangil aku pakcik.."dah2 jgn panggil aku pakcik dah" aku ckp cmtu smbil hulurkan rm5..then die balas"time kasih pakcik"..arghhhh cilakak..geram siol aku..bdk tu main2kan aku..die panggil aku pakcik?asbestos sungguh..xde lah story ni bkn ape..aku just nak ckp..xbek wt org cmtu..jaat btol dak tu..ada ke panggil aku pakicik..tua ke aku?


kdg2 aku terpkir derma2 yg byk aku bg kt org2 ni sure ade slh satunye penipu..kononye derma utk skolah tahfiz..tp sebenarnye sindiket penipuan..aku ckp ni bkn nak tuduh sape2..just pengalaman aku je..ok aritu tgh dinner dgn family aku..ade satu van parking dkt je dgn meja yg kami duduk..dlm tu rmi bdk2 yg ala2 sekolah agama..kemungkinan dorang yg salu mintak derma kt area umh aku ni..pastu aku tgk driver van tuh..omak kau..mcm taiko bukit bintang je..aku bkn lah nak menuduh die ni tp die serius wt aku curiga sgt2..xkan lah die tuh ustaz skolah tahfiz?len benor gaya dressing die..so aku xnak assume ape2..tp kebarangkalian org tu dalang sindiket penipuan berkemungkinan..wallahualam..

pastu aku pelik sgt..knape laa org mintak derma sume skolah tahfiz ni dr kedah..awat ek?aku dah nek heran sgt2..ADAKAH?JENG..JENG..

CONCLUSION:
ade org ckp xpyh laa derma sgt kt org2..dorang bkn betol sgt..mmg betol ape yg org ckp ni...zaman skang mmg byk sgt kes tipu menipu ni..tp aku stil jugak bg derma utk dorang..bkn ape..kalo die tipu..die kencing..itu die sniri jwb dgn Allah..aku just bersangka bek je lah..lgpon islam dah ckp..kalo kite derma salu rezeki kite mesti murah..so xrugi kite derma..tp aku mmg tpksa kurangkanlah..ye laa selepas je kes bdk gemok mintak derma kt kopitiam tu aku dah fed up dah..rase mls dah..mmg aku skt hati sgt..xde budi bahasa langsung..ok lah ape2pon ikot kite sniri..kalo rezeki berlebihan apa salah kite menderma rite??..kalo x berduet sgt derma senyuman pon ok what :)


0 comments

Post a Comment