t'ganu kick my ass!

Thursday, June 17, 2010 at 8:32 PM
eloo..aha ingat post kali ni nak story sket laa psl holiday aritu kt ganu..aku g ganu last week..weekend..tp bz sket so tu yg update lmbt hehe..

ok lah aku g ganu bertarikh kan 12/6/2010..ari sabtu..bertolak subuh kot..actualy dah lame sgt x g ganu..last aku g ganu mase form 1 or form 2 kot..so aku mmg xhengat laa suasana ganu cmne..sbb mmg xhengat langsung..tp kali ni aku bkn g kuala tganu..g besut..sbb bpk aku ade hal kt sna..so alang2 kmi sefamily berholiday laa hehe..

tp mmg gile laa nak g ganu ni..korang taw kami bertolak dr kl pas subuh..smpi besut taw pkol bape?pkol 7pm kot..mmg lah kmi byk menyinggah..tp mmg pnt sgt lah..aku pon xsngka ganu jauh cmni huhu..

haa mase kt kemaman kami lunch dulu..kalo y'all nak taw kemaman mmg best kalo nak merasa mknan hasil laut2 ni..mmg stall@restoran kt kemaman ni asyik penuh dek org je..walaupon stall tu burok tp rmi kot org..kt kemaman best kalo nak merase mkn satar,otak2,sotong grg tepung..tp ape yg best dorang ade jual mee calong..korang taw mee calong?alaa kalo sape2 tgk citer momok mesti tw mee calong tuh ape..sbb tu aku order mee calong terpengaruh dgn movie momok hehe..

yup inilah mee calong..mmg lebih kurang mcm mee sup je..tp sumpah sedap


sepanjang nak smpi kuala ganu mmg pemandangan cun sgt..dkt marang laa..rantau abg laa..laut biru je..mmg heaven..
 


ni kalo xsilap kt marang..port nelayan..kt dpn pantai ni pas je nelayan2 dpt hasil tangkapan teros jual kt dpn pantai..mmg fresh..

ok sampai je besut pkol 7pm ..mmg pnt sgt sehari suntuk dlm kete..so mlm2 xde aktiviti ape2pon..nk kuar xlarat..layan world cup je lah..ohh kami dok resort..tp bese2 je..tp yg best blakang ade laut..itu yg terbaek..

so esok pagi pas breakfast kami bertolak balik..ye laa xde laa holiday sgt pon..juz kami follow bpk aku je..xpe lah xde rezeki nak berlame2 kt sna..tp b4 balek bpk aku ckp nak singgah beli kopok lekor..lokasi dkt area airport kuala ganu..haa sampai je kt btol2 dpn kdi kopok lekor..pehhh berderau darah den..

org rmi nak mam..lebih kurang 30 org dok berator..wtf kan?alamak pastu aku plak ditugaskan beratur..mmg rase mls..tp bpk aku suruh..nak wt cmne..ok aku beratur laa..aku beratur nak dkt sejam 15 minit xsmpi2 lg kaunter..dah laa panas mcm lahanat..so bpk aku plak tukar beratur dgn aku..aku msk kete tros lembik..serius lah kalo aku jgn hrp laa beratur nak rak semata2 nak beli kopok je..buang karan aku je..bpk aku beli kopok ni rm70.tp bkn yg siap goreng..yg mentah punye.byk gila hahaha..tp mmg sedap kopok ni..paling pemes kt ganu..

so pas beli kopok tros singgah kt pasar payang..kt situ tempat org pompuan shopping & tempat nak beli brg2 makanan..aku beli kopok goreng dgn telur penyu kt sini lah..

so pastu kami bertolak balik..smpi kl pkol 12am..kuangkuang..lg memenatkan haha..tp tu lah syg gambar yg aku amek sket sgt..camera hp xcun..pastu skjp sgt kt ganu..tp ganu mmg best..lg best dr ape yg aku bygkan..xpe next time xlrt nak nek kete..nek flight sudah :)

0 comments

Post a Comment