aku..world cup dan dot..dot..dot..

Monday, May 24, 2010 at 10:39 PM
yehaaaaa world cup just around da corner...sume makhluk2 kt muka bumi ni xsabo nak menunngu tanggal 11 june utk world cup..

mase ni lah tibe2 plak org yg xlyn bola jd fanatik bola plak..pompuan2..makcik2..opah2 tibe2 lyn world cup plak..pehh itu lah penangan world cup..24 jam  asyik sembang bola..bak kata pepatah minum bola..makan bola..mandi bola..tido bolaa...minum zamzam cola(org islam punye coke maa)..hahaha sume psl bola...

ermmm so kt post kali ni aku rase nak share satu cerita bagaimana aku dgn bola sepak mula menjalinkan hubungan kikiki... 

WORLD CUP 1998, FRANCE


taun 98 merupakan taun paling bersejarah bagiku..sbb mase ni aku baru nak mengenal dunia bola sepak..mase taun ni aku darjah 3..kecik lg..

mase ni aku mmg xtaw world cup tu ape..aku pelik apsal pagi,petang,mlm ade bola je..aku tanya abah aku..''abah2..kenapa skang tv asyik tunjuk bola je''..abah aku ckp mase ni musim bola sepak..musim world cup..pastu abah aku story lah seba sedikit psl world cup ni...

so 1st game world cup aku tgk dgn abah aku xsilap spain v saudi arabia..saudi arabia kene titik 6-0 kikiki(kalo xsilap..aku pon dah ingat2 lupe)..so 1st time aku tgk game WC ni aku mmg terpegun gila..mmg WOW gile..mmg teruja sgt2..so start aritu mmg aku xmiss langsung tgk WC ni..

mmg since aku tgk world cup aku mmg jd fanatik sgt2 dgn bola..aku ingat lg team fav aku mase tuh brazil(sbb ade ronaldo)& croatia (sbb pasukan ni underdog tp dpt g semi final)..mase tuh hero croatio davor suker haha)..korang taw mmg fanatik aku mmg gile teramat2..mase ni aku kenal kesemua pemain brazil..ingat lg mase tu ronaldo,rivaldo,leonardo,bebeto..taffarel..roberto carlos..mmg sume aku kenal..pastu team croatia..davor suker..bilic..ermm pastu xingat dah haha..team holland..van der sar..bergkamp..cocu..overmars..pastu starz team len contoh marcelo salas(chile)..zidane(france)..pastu rmi lg laa...

aku sentiasa akan mengenang WC 98 sbb mase ni titik permulaan aku dgn bola sepak..mulenye aku berjinak2 dgn bola sepak dgn member2 skolah..hahaha..WC 98 mmg terbaek waa ckp sama luu...


WORLD CUP 2002, KOREA/JAPAN



hahaha mase ni makin fanatik aku dgn bola sepak..semakin ari semakin fantaik aku..ermm WC mase ni xde story sgt..aku just nak bgtaw team yg aku sokong ni JAPAN..sbb ape aku sokong japan?haa sbb mase ni akak aku lyn world cup kot..die sokong japan..yo laa mcm xtaw je..pompuan kan minat bdk2 japan..katenye comel sgt..hahaha so aku pon terikot skali sokong japan..mmg fanatik japan gak aku mase tu..mase tu player paling hot junichi inamoto..mmg hero japan mase tuh..pastu ditambah plak muke yg agak cute..mmg gegurlz mnt abes laa kt mamat ni..hehe ade lah  sebeberapa player japan yg masih ku ingat..mcm toda(yg wt rmbut punk kaler merah tuh)..GK japan(narazaki)..shinji ono(budak botak)..captain japan hidetoshi nakata..

haha ingat lg mase ni 1st time bpk aku blanje bola WC fevernova..haha mhl gak kot..slame ni beli bola murah2 je hehe...




WORLD CUP 2006, GERMANY


ok mase ni aku form 5..tp honestly WC mase ni aku xfanatik spt taon2 yg lps..aku lg fokus psl Man Utd dr world cup ni..tp aku stil fanatik WC gak laa tp xmcm taon2 yg lps..mase ni aku sokong team ENGLAND..sbb most of man utd players men utk england..tp hampeh plak klh plak england dgn portugal mase quarter final..hampeh btol..so rasenye stakat ni je kot story aku psl WC 06..coz xbyk sgt cter menarik aha...



WORLD CUP 2010, SOUTH AFRICA


yihaaa xsabar aku siol nak tunggu WC ni..aku stil lg sokong ENGLAND & HOLLAND..ANDA?

0 comments

Post a Comment