Finally my 1st D.I.Y..meh sesi tutorial sket meh...

Tuesday, April 20, 2010 at 8:43 PM
hahahaha akhirnye aku mengKAMIKAZEkan diri aku utk berani DIY patch kt jersey treble aku..yahoo..meh aku tunjuk care2 aku tepek patch kt jersi treble MU aku..hehehe...1st dow aku wt ni..terketaq2 n berpeluh2 aku hehe..ok jom usha....


1)sediakan patch dulu

patch ni aku beli dr member mymanutd aku..price rm65.




2)measurement patch

measurement dr ujung sleeve aku anggarkan 3cm...pas dah ukur 3cm korang gune pen tandakan sbgi penanda lokasi patch korang utk ditepek.


3)sesi menIRONkan patch


ok panaskan iron..suhu medium(dua dot)..


ok kalo dah rase2 iron dah pns so korang dah boleh start ironkan patch korang..ok safety precaution..kalo nak selamat lapek kertas puteh atas patch korang tu..utk safetykan..anggaran mase utk ironkan patch susah nk ckp bro..korang kene berkali2 ironkan patch tuh..sambil2 tu check sekali whether lekat x patch korang tu


ok nak kuatkan lekatan patch korang make sure terbalikan jc korang dan iron balik permukaan blakang patch korang..


haaa dah terlekat pon patch ni..korang kene check tw..kalo rasenye ade bahagian yg xmelekat korang ulang balik step td..

4)sesi nak mengopek patch

haa part ni paling masyuk..mase korang kopek film tu pehhhh speechless aku..mmg stim ohhhhhh..tp b4 korang  kopek film tu at least tunggu 10minit cmtu..bg patch korang sejuk dulu taw..
v
v
v
v
v
v



taraaa...amacam cun x?haa ni lah hasil titik peluh aku..1st DIY aku berjaya..so pasni sesi tepek nameset plak..so nak tepek patch/nameset kene berani bro..yakin kt diri sniri..dan kene wt dgn penuh tekun..insyallah sure berjaya hehe..

p/s:credit to mymanutd members for these great tutorials..kalo korang xde xtw r aku..thankss

0 comments

Post a Comment