OjT mAs KliA

Friday, July 30, 2010 at 11:55 PM
On Job Training yg tsg2 boring Di MAS KLIA

MONDAY-26/7:
aku ditempat di LINE 3..ohhh yeahh amirul same line dgn aku..yessss...at least ade gak member..setiap line ade 8 org..lg 6 tu aku xknl..so kurang rpt laa mule2..so 1st day xde wt ape2..aku dpt zone wing..so aku nek atas wing..introduce diri aku dengan abg2 technician situ..ari 1st mmg xde keje..abg2 kt situ plak bz..so aku observed je laa ape yg bro2 kt situ buat..aku ade gak mintak offer keje dengan bro2 kt situ tp hampeh keje utk kami mmg xde..ye laa sbb keje yg dorang wt tu agak complicated..so dorang mmg xkan bg bdk2 hingusan cm kami ni wt keje..xpa..kami phm..so tugas aku utk aritu tlg amek tools utk dorang je laa..

TUESDAY-27/7:
haa ni lg terok..mcm semalam aku mmg xde keje..tp at least dpt gak duduk atas wing..tp arini kene tukar zone plak..kene tukar kt bwh wing plak..so nak duduk xbleh..kang kalo duduk kene marah plak dgn engineer2 kt sna..so terpaksa je laa berdiri sambil observed dorang wt keje..sumpah mcm haram..

WEDNESDAY-28/7:
haaa arini best sket..sbb aku cabut pegi zone len..aku maleh btol nak dok kt wing..bygkan dah laa xde keje..kene diri plak kt situ..so aku pegi area aircond..haa kt situ best gak..aku dpt keje..pehhh best2..walaupon keje aku bukak panel je tp rase puas gak laa...tp agak penat sket laa..tp mmg enjoy..tp kegembiraan aku xlame..petang tu ade pak usop(aku xsure die junior tech or senior tech) tanya kami soklan..sekali kami xbley jwb daa..bkn ape..xingat laa sial..ape yg aku blajar kt miat byk dah lupe..kecut gak perot kami kene sound dgn pak usop..aduhhh agak sedih pon ade..tp xpe laa..amek pengajaran disitu..

THURSDAY-29/7:
arini aku kureng keje sket..byk observed dr keje..seingat aku keje aku pegi tighten bolt kt area nose landing gear je..the rest observed sudah..arghhh xthn laa cmni...ari2 observed..

FRIDAY-30/7:
haa arini ari sejarah sket..sbb ape?hehehe member aku amirul tu accident plak mase tgh keje..aku pon actualy xbape phm sgt cerite die..tp yg aku phm kepala die terlanggar inboard slat(area wing)..so aku laa g hantar die g klinik..mule2 doctor ckp nak jahit tp xtw plak tibe2 cancel jahit doctor gam je...huhu aku takut doh...tu laa keje dlm bidang ni mmg high risk...member aku pon ckp pasni xnk keje sini..nak keje opis je huahua..Ya Allah kau jauhkan aku dari segala malapetaka dan kemalangan..kau lindungilah aku selama 6 bulan ni Ya Allah.Amin

adoi malasye aku nak keje..dah laa setiap hari ulang alik bangi-klia..45minit kot sekali pegi..cepatlah bulan 12 oiii..aku xsbr nak abs ni..

0 comments

Post a Comment